donderdag 18 augustus 2011

Toch houdt hij vol

- Daar ben ik het dus principiéél mee oneens.
- Dus je vindt niet dat we een boekje moeten maken over Oud Dirkswoud?
- Nee.
- Maar waarom dan niet?
- Omdat ik vind: doe het dan voor álle Nederlandse dorpen.
- Niet alleen voor Dirkswoud, bedoel je.
- Ja!
- Waarom?
- Je moet niet Dirkswoud voortrekken, vind ik.
- Dus jij vindt dat we op dit bureau alle Nederlandse dorpen moeten verzamelen...
- Dat is niet mijn verantwoordelijkheid.
- Alle Nederlandse dorpen moeten verzamelen, en van die dorpen ook nog al die oude foto’s bijeen moeten garen, beschrijvingen erbij maken.
- Zo zou het moeten gaan, ja.
- En dan zou ook Dirkswoud erin passen.
- Dan zou ook Dirkswoud erin passen.
- En als ik zou zeggen dat we dat zouden doen?
- Dat doe je niet, want dat is veel te veel werk.
- Het is veel werk, ja.
- Veel te veel.
- Ik heb je gehoord. En als we nu eens beginnen met Dirkswoud?
- Daar ben ik principieel tegen.
- Waarom?
- Omdat het niet zeker is of we wel doorgaan met de rest.
- Maar als ik dat nou beloof?
- Ik voel me er niet verantwoordelijk voor en ik zal er ook niet aan meedoen.
- Dat is heel jammer. Weet je aan wie je me doet denken?
- Nee.
- Aan Bart Asjes.
- Bart wie?
- Bart Asjes uit Het bureau van Voskuil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten